Thread: Tellerunit
View Single Post
Old 19-06-2014, 17:06
fcapri's Avatar
fcapri fcapri is offline
Postwhore

je moet dan ook geen kruipolie op de km teller spuiten.

het meest voorkomende probleem bij een golf is dat de km teller wel de snelheid aanduid, maar geen cijfertjes meer verder tellen. dan heb je een slippend tandwiel. immers je bak, kabel en km meter werken nog.

onderaan zit ergens een grote schijf die ronddraait als de auto rijd. dit deel drijft dan via wormwielen en tandwielen ook de cijfertjes aan. daar zit ergens een tandwiel niet op zijn plaats of slipt volledig door. die eraf schuiven, wat lijm op en terug duwen en je teller zou het moeten doen. ik heb 2 fotos gepost waar rode pijlen opstaan welk tandwiel normaal de oorzaak is.

in mijn geval heb ik die onderste grote schijf tegengehouden en dan met de vingers aan de tandwielen gaan draaien. de boosdoener zal meedraaien terwijl zijn as blijft stilstaan. zo vond ik dus die grijs metalen die slipte rechts op de teller.

bovenstaande teller lijkt mij een normale golf teller, en die aansluitfiches zijn de correcte. de foto kan wat vervormd zijn in de hoogte waardoor ze smaller lijken
Reply With Quote