
06-06-2014, 10:40
|
 |
Triple Action Donor - travel pussy
|
|
Join Date: Aug 2004
Posts: 2,168
|
|
Ik vind hem daar wel onder 18447;
18447 P2015
Deze foutcode is 'Generic OBD' (voor elke autofabrikant dezelfde omschrijving en betekenis). De onderstaande verschijnselen / oorzaken / oplossingen zijn specifiek voor VAG-auto's; voor andere automerken kunnen die in detail afwijken.
nl Positiesensor Klep Inlaatspruitstuk, bank-1 onaannemelijk signaal
du Geber Saugrohrklappenstellung unplausibeles Signal
en Intake Manifold Flap Position Sensor (Bank 1) Implausible Signal
Extra info bij de foutcodes
Mogelijke verschijnselen:
Verlies van vermogen
Storingslampje (MIL) brandt
Mogelijke oorzaken:
Klep Inlaatspruitstuk defect
Motor (V157) van Klep Inlaatspruitstuk zit vast / is defect
Software-versie / Firmware-versie van de ECU is onjuist
Bedrading en/of verbindingen defect van/naar de Motor (V157) van Klep Inlaatspruitstuk
Mogelijke oplossingen:
Check Klep Inlaatspruitstuk
Check (outputtest / basisc settings) / vervang de Motor (V157) van de Klep Inlaatspruitstuk
Check / repareer de bedrading en aansluitingen van/naar de Motor (V157) van Klep Inlaatspruitstuk
Extra info:
In sommige gevallen kan dit probleem alleen worden opgelost door het hele Inlaatspruitstuk te vervangen
De motor (V157) van de Klep Inlaatspruitstuk en de Positiesensor van de Klep Inlaatspruitstuk (G336) kunnen in één unit (behuizing) zitten
Indien aangetroffen in een VW Golf/Jetta (1K): 1.9l PD-TDI (BRM), check dan de software-versie van de ECU: 03G-906-016-AB @ 7328 of 7550 en 03G-906-016-AC @ 7280 of 7551 hebben beiden een softwarefout waardoor een speciale Adaptation nodig is voor de Motor (V157) van de Klep Inlaatspruitstuk, en anno september 2012 kan die aanpassing alleen door de dealer worden uitgevoerd
Iemand ervaring met deze foutcode? Vooral; is er een quickfix of moet er wat vervangen?
__________________
Quote:
Originally Posted by Jeremy Clarkson
Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you.
|
|