View Single Post
  #78  
Old 25-05-2014, 20:38
ErikvanBilsen's Avatar
ErikvanBilsen ErikvanBilsen is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 2,717
Default

Boutpatroon is anders van zoiets alle versnellingsbakken.
En de blok van de Transporter ligt er te verschillend in tov hoe ik het blok erin wil/kan leggen.

Hierdoor zal ik het boutpatroon aan de bak aan moeten passen.
Dit is ook geen probleem aangezien ik het frees en laswerk zelf kan doen.

Ik heb wel nog een 4-bak van de Golf 1 liggen dus hiermee zou ik wel kunnen passen hoe het ongeveer uitkomt.

Quote:
Originally Posted by DutchBuild
De aansluiting van de oude 5-cilinder is uniek en past geen normale 02A van een 4 of 6-cilinder aan zoals we gewend zijn.

VW heeft dit zelfde Audi onderblok ook gebruikt voor de 2.5L diesels

Oftewel je kan de bak van een Transporter 2.5 Diesel gebruiken


Aangezien ik een 5-cilinder in lijn heb ben ik dus gebonden een een smalle bak.
Nu heb ik zoiets eens gemeten en zou ik graag een bak hebben die niet (veel) breder is als 34 cm. Bij voorkeur zelfs 30 cm, maar ik weet niet als dat er uberhaupt is.
Het fijnste zou ook zijn als de startmotor op de bak gemonteerd word.
Bij dit blok/bak zat hij op het blok gemonteerd, aan de achterzijde.

Nu lijkt het me zelfs verstandiger om een compacte bak te pakken en deze te verstevigen ivm het vermogen/koppel van het Audi blok.

Zelf ga ik ook met 15 of 16 inch rijden en is dat nog niet zo stom om daar overna te denken. Dan zit ik ook beter met de overbrengingsverhoudigen.
Reply With Quote