View Single Post
  #3  
Old 24-05-2014, 22:13
Golf1Fan's Avatar
Golf1Fan Golf1Fan is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 335
Default

Quote:
Originally Posted by Spike
Welke pomp. Is dat je opvoerpomp of die op je blok?
En je weet zeker dat je geen verstopt filter hebt? (voor je aan de duurdere vervangingen begint)



Het is de brandstofpomp op het blok die door de nokkenas wordt aangedreven.

De motor liep als een trein, maar de originele pomp lekte aan de bovenkant en toen heb ik een revisie (pakking) setje gekocht en mijn garagist zou deze vervangen, maar bij het demonteren van de bovenkap is er een kunststof staafje gebroken. Gelukkig had ik nog een identieke Bosch brandstofpomp liggen, maar mijn garagist verdomd het deze te monteren. Ik denk dat hij niet kan en dat niet wil toegeven, vanwege de nauwkeurige afstelling die van essentieel belang is bij een dieselpomp.
__________________
Golf 1 GTI 1.8 8V (DX) 1983 Zwart
Golf 2 GTI 1.8 16V (KR) 1986 Oakgroen
Golf 3 GL 2.0 8V (AGG) 1997 zilvergrijs 'parttime Daily'
Seat Ibiza 2 (6K1) GTI 2.0 8V (2E) 1997 rood 'parttime Daily'
Reply With Quote