
22-05-2014, 14:01
|
 |
Forum junkie
|
|
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,878
|
|
het is een klein gaatje, qua groote een vierde van zo'n bout gat en zit in het midden van 1 tussen 1 van de 4 bouten.
Als je de 4 boutjes los gaat loshalen is verstandig om je vsnaar en multi riem te ontspannen. Officieel moet je de krukaspulley blokkeren maar het lukt ook om de bouten los te halen door hem de tweede versnelling te zetten. (niet iedereen is hier voorstander van dus eigen risico)
Als je boel gaat monteren mag je niet deze boutjes opnieuw gebruiken. Je moet dus nieuwe halen. Let dan natuurlijk ook op het positie gaatje.
Officieel moet het vast op 90 NM en 180 graden ( dat is bij de G60 zo, bij jou even nakijken). Dat is behoorlijk veel kracht en eng om te doen. Ik heb ze vast gezet met loctitite en op gevoel maar dan ook flink krachtig vast gezet.
Zonder inbusdop en goede ratel niet aan beginnen. Met inbussleutel wordt het huilen.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
|