
Nou daar gaan we dan nu ik zelf ook wat meer weet

,prachtige dag gisteren zonnetje scheen vroeg het bedje uit 07.30 bij de garage om om 09.00 in Goes te zijn
Bij aankomst was er een dubbele afspraak gemaakt maak je niet druk Ruud ging maar om een uurtje dus ik wat rond gekeken.
Circuit motor van ze zoon bekeken met ruim 200PK

Bakkie koffie gedaan en toen was het mijn beurt
MK1 gelijk de bank op praatje gemaakt wat er allemaal aan de motor gedaan was.
Kap open Ruud zei gelijk zie je niet vaak een mooie koets is vaak met een slordige motor maar dit keer dus niet
Vol van gezonde spanning de eerst run ik nog zo van nou hij rijd al prima hoor
Zo zie je maar hoe snel je denkt dat iets snel is om dat de uitlaat stukken meer geluid produceert dan eerst.
Run1 77.8PK op de wielen met 158.3Nm
Mhhhh stiekem niet zo snel

Maar goed dan is Ruud aan de beurt
Filters die je heb zijn slecht waardeloos er uit er mee.
Toen de kappen open waar de naalden zitten en knoop me er niet aan vast maar ik denk hij heeft het ringetje allemaal hoog gezet.
Toen de remlucht sproeiers die moeten dicht netjes 4 busjes er in geduwd.
En nu nog maar eens kijken

met deze kleinen aanpassingen
Run 2 116.9 op de wielen 175.7Nm

Dat was een flink stuk om hoog in 1x

jammer genoeg is dit filmpje niet helemaal goed gegaan
Nou verder maar zegt Ruud andere filters er op ,iets met de co schroeven gedaan hij stond te arm ,sproeiers veranderd syncroom gezet volgende run.
Run 3 128.2 op de wielen Nm geen idee deze run is niet op papier gekomen.
Sproeiers waren iets te groot volgens hem maatje kleiner er in.
Zo gezegd zo gedaan even proef starten voor de 4e run en geeft voorde auto handmatig gas en er komt een zeer vervelend geluid uit me onderblok.
Gelijk gas los stationair was het weer niet te horen ? maar toch maar gelijk alles afgeblazen ,ik was er zo ziek van heb eerst een half uur buiten gezeten zielig wezen zijn.
Daarna ik moet weg hier de auto moet naar huis kijken wat er nu aan de hand is.
Eelco gebelde heeft toevallig twee maatje die misschien kunnen helpen
Ondertussen wat heen en weer geklets tussen mij en Joram en die zij ook al gelijk als je wil kan ik je ook na me werk een sleepje geven
Toch nog even Eelco af gewacht eerste maatje kon zo wie zo niet.
Op naar de volgend ondertussen ook al een berging maatschappij in Goes gebeld.
Kosten nou meneer zeker 350€ maar als het langer duurt dan geplant loopt dit nog op mhhhh en het kon pas om 16.00 gaat hem niet worden wist ook nog niet van Ruud wat ik moest betalen.
Die liet me wijselijk even zelf tot rust komen

op dit moment was het pas 11.00
Toen belde Eelco dat hij wel kon komen met een bergings wagen maar pas als zijn maatje klaar was met werken.
Nou doen we dat wel geld groeit me niet op me rug zeker niet om dat ik niet wist wat er nu met me onderblok aan de hand was.
Ondertussen weer de garage in gelopen nog even met een camera in de cilinders gekeken maar was niks spannends te zien dus Ruud ze gedachte was een drijfstang lager.
En met een beetje geluk niet meer achter af dacht ik ook aan het einde van run 3 met het uit lopen op het laatst een geluid te horen wat ik niet kon plaatsten had ook de bank kunnen zijn.
Nou MK1 naar buiten geduwd nog maar wat sigaretten weg geduwd.
Terug naar binnen om de rekening te betalen.
Viel alles mee 140€ voor het afstellen en dan de nieuwe filters nog
En natuurlijk de uitdraai in ontvangst genomen waar de laatste run niet op stond.
Maar ik heb hem aan gepakt en was er eigenlijk wel klaar mee.
Hij zou nu voor 95% goed moeten staan en anders was ik altijd nog welkom voor een laatste run.


Daarna maar wachten en alle projecten daar binnen bekeken en van de gastvrijheid genoten van Ruud en ze vrouw en later ook nog ze zoon.
Maar wat een vak man heb hem bezig gezien met een ecu...petje af hoor ook het stukje elektronische beheerd hij echt goed
19.00 winkel sluit MK1 buiten het Hek gelijk een vrachtauto bestuurder stoppen praatje maken Golf bekijken.
En om 19.30 kwam daar de pech hulp aan rijden
Ook nie makkelijk hoor om de MK1 op de wagen te krijgen met plankje en mee tillen ging het voor net goed.
In het midden kamen we al weer gauw met de bodemplaat op de grond.
Gelukkig is de MK1 niet zwaar dus hebben Eelco en ik de achterkant op getild en op de wagen gezet
Onderweg nog wat duimpjes ontvangen

En nu net maar de schade bekeken samen met Eelco
Drijfstang lager van cilinder 4 kapot was zelfs over elkaar heen geschoven
Krukas ook ingesleten kan ook de prullenbak in dus ik zij nog tegen Eelco als de kop wat mankeert.
Duw ik de MK1 de garage in en dan mag me zoon heb over 10 Jaar afmaken.
Kop was er zo af is gelukkig nog helemaal goed kleppen alles ......pffffff
En nu even kijken wat nu het beste te doen ? en wat ik nog kan doen financieel

mentaal houd het ook een keer op.
Ik heb 14 maanden na dit punt toegewerkt met vallen en op staan dus ik baal echt verschrikkelijk.
Bak vol met goud

Drijfstang kap en lager van cilinder 1
[img]http://s5.postimg.org
Drijfstang kap van cilinder 4 dit is vervelend want dan ziet de andere helft waar de drijfstang aan vast zit er natuurlijk ook zo uit
[url=http://postimg.org/image/mbwku4lab/full/]
Krukas

kan ook in de prullenbak

Me pride and joy

ook geen schade aan de zuiger
