Heb in de post hierboven nog een foto toegevoegd.
Weer wat updates vanuit Henry zn bodyshop
De rechterkant is aardig opgeschoten. De dorpel is 3 dubbeldik geworden zoals het origineel ook is.
De plekken waar het plaatwerk op of aan elkaar gelast wordt zijn in de zinkspray gezet. Ook de kokers en holle ruimtes waar je niet meer bij kunt zijn in de zinkspray gezet. Nadat alles afgelast is is alles in de grijze primer gespoten.
De zichtbare delen worden strakgezet in de Debrasil. Dit wordt zo hard dat je er draad in kunt tappen. Daarna weer in de primer en vervolgens in de zwarte aflak. Later kan dit eventueel nog in kleur gezet worden mocht de auto nog eens helemaal worden gespoten.
Alle naden zijn afgekit met 3M sealer. Dus geen strijkkit want dat gaat op den duur scheuren en dan komt er vocht tussen! De bodem wordt bedekt met Colad M80 blijvend elastische Bodyschutz gespoten met een stijgpijppistool. Dit is de zwarte afwerklaag die op de foto's toont als hoogglans, echter nu zal het na droging wat matter zijn en ook niet plakken als Bitac.
Het binnenbodemdeel is helemaal afgelast en ook afgekit. Dalijk de geluidsmatten er weer in plakken en het is weer als vanouds.
De dorpel is helemaal strakgezet tot aan het achterwiel.
De rechterkant is nu bijna hetzelfde zoals in '89, roesten zal hij dit leven niet meer. De bodem heeft dezelfde beplating, dezelfde structuur en dezelfde rubber doppen zoals het hoort.
De binnenkanten van beide dorpels gaat straks ook nog Valvoline ML tectyl in..echter doe ik dat pas wanneer alles klaar is en de Golf even naar buiten kan..
Bodem, krikpunt, wielkuip en dorpel afgelast.
Bodem in de bodemschutz
