View Single Post
  #6  
Old 14-05-2014, 16:27
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,862
Default

Een modernere auto wordt geen 90 graden, de temperatuurmeter geeft gewoon vanaf 70 tot 95 graden alleen maar 90 aan, da's vanaf de mk4 al zo...

Ik zou trouwens hem gewoon uitwisselen, gaatje boren is leuk bij heethoofden als Alfa en de MG TF maar bij een VW meestal onzin.


Quote:
Originally Posted by Erik Baas
Precies! Ik denk dat het niet zo slim is om een gaatje in de thermostaat te boren; als dat nuttig was hadden de fabrikanten dat ergens in de afgelopen 100 jaar wel al uitgevonden! Het helpt toch ook niet "als ie te warm wordt in de zomerse dagen", dan kun je beter een grotere of snellere fan monteren oid. 'sWinters is het alleen maar een nadeel, omdat je motor minder snel op temperatuur komt, ergo: meer slijtage (en de kachel doet ook weinig).

Verder ligt de ideale bedrijfstemperatuur voor zowel de motor als de smeerolie in elk geval boven de 80 graden Celsius, dus 60 is niet gezond...


Er zijn genoeg merken die standaard een gaatje met een klinknageltje er los in hebben, ontlucht beter
Komt ook omdat die meestal standaard geen bypass hebben om over op te warmen, dat gaat via dat gaatje
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005 SCRAPPED
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote