Thread: Mk1 Postgolf
View Single Post
  #1  
Old 05-05-2014, 22:57
weazel weazel is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 30
Default Mk1 Postgolf

Begin vorige maand in Nederland een Golfje van 1983 opgehaald. Het oorspronkelijke plan was om er snel-snel een daily driver van te maken, maar... Het feit dat jullie dit lezen bij projecten zegt denk ik genoeg

Het is van oorsprong een Golf van de Deutsche Bundespost, voor zover ik kan terugvinden zijn die aan het uitsterven, dus op zich een vrij unieke auto, zeker in Belgiƫ. Er zijn nog wat originele elementen (dashboard met specifieke sticker, de sticker met alle optie codes in de koffer, de wielen, het kleur, de 'ladenschutz' in de kofferruimte, de bedrading voor de gordels aan de deurrand, de rubberen vloermat, het stuur,...) maar de zetels, de kofferbekleding en deurbekledingen zijn niet meer origineel. Ik krijg het gewoon niet over m'n hart om de auto verder op te rijden, dus heb ik besloten om hem volledig aan te pakken.

Wat is er allemaal rot : bodemplaat aan de linkerkant bijna volledig, de beide randen van de achterspatborden, het tankgat en de vulpijp, de steenplaat achteraan, de wielbak, de chassisbalk rechts achter, het gaat maar door... Remmen, draagarmen, achteras, brandstoftank, stuurhuis, hoofdremcilinder kreunen onder roest en hebben hun beste tijd gehad.

De motor heeft een gescheurd onderblok, dus die wordt vervangen, als ik dan toch bezig ben wordt het een 5-bak. De motor blijft niet origineel, maar daar ga ik omwille van de Belgische wetgeving niet verder op in.

Ik ga proberen de komende weken (of maanden?) de vorderingen hier bij te houden. Met wat foto's natuurlijk.

Zo heb ik de auto opgehaald in Nederland



Toen hij in de garage stond effe alle lijsten er terug opgezet om een idee te krijgen, ook eens gewassen en proefstukje gepolierd, om dan tot de vaststelling te komen dat de lak er erg aan toe was.



De motorkap heeft vooraan een knik over een heel stuk van de breedte. Wordt ook vervangen.



De rechterkant nu volledig gestript, klaar om te schuren en achteraan de binnenste en buitenste wielrand te vervangen



De linkerkant, nog met het logo dat er op hing (niet het originele)



De achterklep was letterlijk doorgeroest, niet meer te redden... Steenplaat onderaan slecht en aan de hoeken onder de bumpersteunen doorgeroest



De binnenkant, de vloerplaat rot aan de linkerkant, komt een hele nieuwe vloerplaat in




Groeten
Reply With Quote