View Single Post
  #1  
Old 24-04-2014, 19:35
ROO ROO is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 287
Default Zoemend geluid linksvoor

Hallo, ik rij een Golf 3 Variant Happy Hours, 1.8, met ongeveer 200000km op de teller. Nu komt mijn vrouw net thuis met de mededeling dat er een raar geluid optreedt bij 60-70 km per uur.
Dus ik heb net een proefrondje gereden en ik hoor het geluid ook af en toe. Inderdaad alleen boven de 60-70 per uur dat het optreedt en dan hoor ik een zoem of iets dergelijks, het neemt ook weer direct af en gaat dan weg. Ook als je dan over een hobbel rijdt hoor je het even. Volgens de vrouw begon het pas na ruim 10 minuten rijden, dus met een warme motor. Temperatuurmetertje blijft overigens prima op peil.

Zo'n beetje het geluid wat je hoort als je ruitenwisservloeistof op is en je toch die hendel gebruikt. Alsof er een pomp eventjes droog loopt.

Onder de kap is niet veel vreemds te zien. Motor is nog warm, dus oliepijl kan ik nog niet controleren, maar was een maandje geleden nog prima. Koelvloeistof is iets onder het minimale pijl, dat wel. Morgen even een kan halen.

Iemand enige tips wat het zou kunnen zijn? Voor mijn gevoel zit het linksvoor ergens, maar dat kan bedrog zijn natuurlijk.
Reply With Quote