View Single Post
Old 23-03-2014, 18:51
vwzone's Avatar
vwzone vwzone is offline
VW Fanatic

Default Golf Cabriolet 1985 perikelen.

Hoi VW Forum,

Sinds afgelopen vrijdag mag ik me bezitter noemen van een Golf Cabriolet uit 1985. Er zijn echter wat probleempjes met de auto. (alle waar is naar zijn geld, want zeer goedkoop aangeschaft.) Maar toch wil ik het bijna afgedankte wagentje graag op de Nederlandse wegen houden.

Alvorens de wagen aan te schaffen heb ik even de RDW gegevens ingezien. De wagen bleek op LPG ingeschreven te staan. Maar alle LPG dingen waren verwijderd. Dus terug keuren bij de RDW naar benzine dan maar. Geen probleem. Maar CO2 was veel te hoog. 10% ipv de max toegestane 4% voor dit type auto. Oei... 8 weken de tijd om het probleem op te lossen en weer naar de RDW te gaan. Snel even naar m'n VW dealer gereden. De chef-monteur had hem binnen notime op een mooie 2%. Maar vertelde wel dat de carburateur niet goed was. Choke klep werkt niet goed.(afgebroken?) Volgens de monteur niet op te lossen. Beste optie was een andere carburateur. Het gaat om een Pierburg 2E:

Daarnaast is er nog een ander probleempje. De kachel ventilator werkt niet. (aanjager) Ook dit probleem moet verholpen worden de komende twee maanden wil ik de wagen APK waardig houden.

Een ander probleem is een laag budget. Graag advies hoe ik de zaken aan kan pakken zonder honderden Euro's kwijt te zijn.

Plaatje van de Golf:

Komende week zal ik iig de zekeringen controleren. Moet alle doen want geen boekjes bij de auto. Dus welke is van de aanjager? Daarnaast hou ik rekening met een vervanging van de aanjager. Is dit eenvoudig te doen? Of moet je het hele dashboard dan uitbouwen? Of kan alles van boven. Plaatje:

Iemand die een scan heeft van een instructieboekje voor wat betreft de zekeringen?

Ook is er een 1600 motor in de wagen. Origineel zou het een 1800 horen te zijn. Iemand die aan de hand van de foto kan zeggen om welk type motor het gaat, of waar ik de motorcode vinden kan?:

Ik zal proberen jullie op de hoogte te houden van de status van de auto.

Alle VWZone auto's: