Beste medeforumers,
Mijn naam is Mario, uit Vlaams Brabant, al een tijdje op het forum informatie aan het verzamelen, maar nu heb ik jullie hulp nodig. Misschien had ik mij eerst moeten voorstellen, mijn excuses daarvoor...
Vorige zomer heb ik een mooie Jetta 2 gekocht, die ik nu volledig aan het restaureren ben. Ik ben al heel ver, motor, geluidsinstallatie en interieur zijn gedaan. Schroefsetje (Eibach pro street) zit eronder, nu rest er nog de wielen en exterieur (oppervlakkige roest en bumpers).
De wagen zoals ik hem kocht:
Ik had nu graag de velgen in een andere minder opvallende kleur gespoten (gun metal grey of desnoods zwart). Na enkele weken schuren ben ik zo ver:
Klein beetje de imperfecties plamuren en spuiten maar!?
In de lokale autowinkel kost één busje ets (acid #8) €38 en 2 busjes filler (motip) €30. Verkoper zei dat je direct op die filler kan spuiten, zonder primer, wat mij raar lijkt?
Het originele groen was al beschadigd als je er nog maar naar keek...
Wat kan ik nu het beste gebruiken voor een deftig lakresultaat wat niet direct verknoeid is bij het monteren van de getrokken banden?
Filler en daar direct de lak op? Ets, daarop primer en lak? Of filler, daarop primer en lak? Of moet er helemaal geen primer tussen de filler en lak?
Ben nu al zover in de voorbereiding dat ik de afwerking graag ook zo goed mogelijk had...
Alvast bedankt!