View Single Post
  #1  
Old 04-03-2014, 18:40
Dennis-Mash's Avatar
Dennis-Mash Dennis-Mash is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 2,388
Default Dennis zijn Caddy MK2 VR6 ombouw

Omdat ik graag een auto wil hebben waar ik wat meer mee kan wat betreft het vervoeren van spullen en dergelijke heb ik mij vandaag een Caddy SDI uit '96 gekocht. Geimporteerd in 2000 vanuit Duitsland, alle boekjes er bij en tot de 100.000km delaer onderhouden. Verder is het een redelijk nette basis, nergens rot, wel her en der wat roestplekken en rechts voor heeft 'ie ooit eens lichte schade aan het plaatwerk gehad welke slecht hersteld is.

Maar aangezien ik de kilometers voor een diesel absoluut niet maak zal het SDI'tje toch plaats moeten maken voor een benzine motor. En zoals de titel van deze thread al duidelijk maakt is het de planning om er een VR6 in te bouwen.

Waarom een VR6 en bijvoorbeeld geen 1.8 20vt, R32 of 2.0 TFSI? Eigenlijk redelijk simpel, het moet een daily worden dus het moet allemaal niet te duur worden en het geluid en de souplesse van een VR6 vind ik persoonlijk gewoon super!

En niet te vergeten dat ik nog niet overal kaas van gegeten heb en ik het niet meteen onwijs moeilijk aan wil pakken.

Ik kan alle kleine dingetjes wel op gaan noemen met wat ik er allemaal aan wil gaan doen maar om even in grote lijnen te blijven spreken hier even een korte opsomming.

- VR6 inbouwen, en op papier zetten natuurlijk.
- Buitenzijde netjes maken, wellicht overspuiten.
- Interieur netjes maken, inclusief twee degelijke stoelen

Kortom, gewoon een nette Caddy VR6 op de weg zetten!













Wel nog eerst even de Corrado gebruiks klaar maken en een donor VR6 vinden (nee niet de Corrado ) voor dat ik hier aan begin. Alles één voor één.
__________________
Volkswagen Corrado VR6 '92
Volkswagen Transporter 2.5 TDI 174PK '08
Reply With Quote