Beste VW liefhebbers,
Na ongeveer 22 jaar dienst gedaan te hebben voor mijn ouders en mezelf is deze golf 1 afgedankt. Deze wilde begin februari niet meer rijden door een deffect. De garage zei dat het een grote kost was,dus hebben mijn ouders hem weggedaan

en een ford fiesta gekocht. Maar ik liet het hier niet bij, want ik reed graag met die wagen. Na wat beslissingen en afspraken hebben we de golf teruggehaald van de garage en laten repareren door een student automechanica die beweerde hem te kunnen laten rijden voor 50€, en zo was het! hij rijdt!
Hij had natuurlijk afgezien van daar 2 maand in de winter buiten te staan en heeft mijn vader hem schoon gewassen en binnengedaan bij familie waar hij kan uitrusten.
Voor zijn laastste rit naar daar hebben we zonder papieren en met andere nrplaat naar daar gereden :biggrin:
Nu is mijn vraag,
Nu wilde ik weten wat jullie van deze wagen zouden maken,tips en truukjes,
om hem mooi en strak te laten lijken. Zelf had ik gedacht aan de boel afschuren,herstellen en herspuiten, verlagen en mooie banden op te steken.
Dus niks veranderen (of weinig aan de carroserie) Inwendig zou ik hem ook volledig mooi maken.
Nu wil ik wel duidelijk maken ik heb totaal geen kennis van auto's (of toch weinig) maar heb wel een vriend die er wat van afweet en die in een garage mag werken aan zijn wagen. Ik zou graag enorm veel bijleren hierover en zelf ervaring opdoen, zoveel mogelijk zelf doen. Ik ben student Elektronica/ICT met een beperkt budget
Maar ik denk zeker dat dit alles mogelijk moet zijn met jullie hulp, alvast 1000x dank.
Om een ID te geven in welke richting ik wil, hier een gevonden foto:
In deze staat kwam hij terug van de garage:

Na was & Wax beurt:

(rechterdeur is niet orgineel)

Foto's in de zon voor vertrek naar zijn rustplaats:

Tijdens de rit in volle snelheid

De plaats waar hij nu staat
Zeg maar hoe jullie het zouden doen, hoe, wat,waar en hoeveel het kost.
En liefst zoveel mogelijk DIY :p
Ik zal hier genoeg ideetjes proberen te verzamelen om in de grote vakantie eraan te beginnen!
Alvast bedankt aan wie mij wil helpen
Groetjes,
DeNB3rt