View Single Post
  #29  
Old 21-01-2014, 11:15
FalleNk810i's Avatar
FalleNk810i FalleNk810i is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 360
Send a message via MSN to FalleNk810i
Default

Een tijd geleden heeft een maat van mij een K&N CAI gemonteerd op zijn golf 5 gti, zeker in combinatie met zijn RVS uitlaat klinkt dat super.
Dus al snel had ik het idee om ook een K&N filter bij mijn b5 te monteren. Minpuntje is dat het luchtfilter naast het meest warme punt van de auto geplaatst is dus daar moest een oplossing voor gemaakt worden.

Op internet veel voorbeelden gevonden van mensen die zelf een hitteschild gemaakt hadden van een stalen plaat. Gelukkig hadden we nog een stuk plaat liggen en zijn we aan de slag gegaan.

Before.



Alles gedemonteerd.



Plaat zetten.







Pas maken.







Bevestigen op originele bevestigingspunten of passend maken zonder extra gaten o.i.d. te boren.





Met alu tape bekleden zodat hitte gereflecteerd wordt.





Stalen plaat in kleur gespoten met hittebestendige verf, rubber rand over de randen geplaatst voor een nette afwerking.







K&N filter monteren en klaar.





Resultaat; wat meer afblaasgeluid bij het overschakelen maar geen herrie. Je hoort het alleen als je wat ''agressiever'' rijd.

Volgende klus wordt het zelf maken van RVS turbo tot middendemper systeem en daarna chippen
__________________
Volkswagen Polo 2F 1.3 coupe 1990 (sold)
Audi A4 B5 1.8 turbo 20v limo 1999 (sold)
Audi S4 B5 2.7 BiTurbo avant 2000 (stolen)
Audi S4 B5 2.7 Biturbo limo Cactus Green 1999
Reply With Quote