View Single Post
  #13  
Old 13-01-2014, 17:54
fcapri's Avatar
fcapri fcapri is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 1,099
Default

KM's zeggen eigenlijk niet veel.

een auto die 50K km doet op 25 jaar heeft er elk jaar maar 2000 gedaan of 200/maand. er kan dus ook vanalles aan mislopen. koppeling kan versleten zijn, accu op sterven na dood (door te weinig lange ritten), uitlaat verrot van het nooit warmrijden, radiator, verwarming... allemaal nooit echt goed warm gereden.

een auto met veel km's heeft zichzelf bewezen. ik kocht de mijne op 361k km. iemand die al 300k km heeft en er dan nog 60 bijzet is er van overtuigd dat de auto goed is en betrouwbaar. zulke autos met VEEEEEL km's hebben vaak roest op allerlei plaatsen. de reden dat ze die dus afzetten is roest.

autos met een gemiddelde van km's (bv130 000) maar die al 20 eigenaars heeft gehad is ook niet goed, vaak vliegen die buiten omdat het probleem gevallen zijn.

je moet gewoon geluk hebben met een auto. je kan de motor afraggen dat die olie drinkt binnen de 100k km, je kan die deftig gebruiken waarbij de motor zonder problemen 500K km haalt.

ik heb geen idee of de mijne olie verbruikt, is ook al maanden geleden dat ik er naar gekeken heb. aan het blokje komt echt niks aan (is wel een diesel). de roest is een paar ander mouwen, maar dit kan je zien bij aankoop hé. deze staat kan je ook altijd nakijken terwijl je moeilijk eens IN het motorblok of de versnellingsbak kunt kijken
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD
Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93
http://www.fordcapri.be
Reply With Quote