
10-01-2014, 11:22
|
 |
Volksforum Aandeelhouder
|
|
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,870
|
|
Quote:
Originally Posted by Gijs
Klopt. Ik heb dit destijds vergeleken met m'n Golf 2 16v GTI (belastingvrij) en een Golf 2 diesel (75 euro per maand mrb). Omslagpunt lag op 13000km per jaar. Het verschil zit hem in het verbruik; 1:10 tegen 1:20. Aangezien ik 20000km per jaar rij is dit dus veel cheaper en heb ik dus m'n huidige Golf TDI gekocht en blijft de 16v gespaard 
|
En niet alleen het verbruik kan je op besparen maar het onderhoud is ook nog eens relatief goedkoop vergeleken met een nieuwere auto.
Daar spaar je ook aardig mee uit.
Als je (ik noem maar wat) van een lupo die gangsteller stuk hebt of een 2-massa vliegwiel+koppeling van een golf moet vervangen zit je direct met grote kosten.
En alle delen van een 'nieuwere' auto kosten gemiddeld al gauw 75,-
Een deurslotje bijvoorbeeld of een abs module of een draagarmpje.. noem maar op...
__________________
Golf1 Inari silber metallic -->  engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
|