08-01-2014, 08:35
|
 |
Draaideur donateur
|
|
|
|
Ooit eens gelezen op een Amerikanen forum;
Quote:
Ik denk sterk aan een europese oplossing als dit allemaal door gaat,
1. Een vorst vrije stalling met elektro voor een druppellader kost net over de grens nog geen kwart van wat de stalling hier kost.
2. Voertuig schorsen, wel een verzekering met groene kaart en geldige APK.
3. Lekker vanaf mijn buitenlandse stallingsadres leuke ritjes/vakanties maken door de Ardennen, Eifel, Luxemburg, Elzas en mijn vakantie begint bij de stalling.
Buiten Nederland kent geen enkel land het (schorsings)systeem zoals wij dat hier hebben, ze hebben geen toegang tot het register/ database waar de schorsing vermeld staat, de vermelding schorsing op het kenteken zegt ze niets en ook de verzekering doet hier niets mee.
Bijkomende voordelen;
4. Tanken doe ik voor de veelal lagere prijzen in de rest van Europa.
5. Als mijn aandacht door het gevoel van vrijheid iets verslapt en ik onbedoeld iets te hard rij zal het mij niet de kop kosten.
6. Als ik daar dan toch ben kan ik ook mijn drank rookwaren en andere boodschapjes doen, en natuurlijk ook voor een ieder die daar een kleine vergoeding voor over heeft.
7. Wat ik bespaar kan ik uitgeven in de buitenlandse horeca waar ik over het algemeen beter word ontvangen, het eten van hogere kwaliteit is en waar een overnachting nog te betalen is.
8. En eens in de 2 jaar mag ik geschorst naar mijn Nederlandse APK station rijden.
Nadelen;
Ik moet met de daily naar de stalling rijden, die ik dan wel weer daar kan aftanken, persoonlijk is dat nog als zakelijk rijden te boeken.
Een geschorste auto kan bij de APK niet afgemeld worden, dus ontschorsen en gelijk weer schorsen
Als Nederland zo Europa is dan is dit mijn persoonlijke oplossing de europese gedachte en niks voor Nederland
Ik laat me namelijk niet chanteren of beroven.
|
that's not patina, that's fucking rust man!!!!
|
|