View Single Post
  #50  
Old 01-01-2014, 21:35
fearless's Avatar
fearless fearless is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2012
Posts: 355
Default

Quote:
Originally Posted by Bontje
Wat is het nut van die "secundaire brander" dan?
En de verbranding die onderin die pan zit die heeft toch ook lucht nodig, of trekt die de lucht via het druppel punt van de toegevoerde olie de lucht weg?


Ik heb 4 gaatjes in de schijf geboord zodat de pan ook lucht krijgt. Hij zal ook wel wat lucht krijgen via het drup punt en ook van de buis met gaatjes.

Die secundaire brander mixt de lucht er mooi in waardoor je een jagende vlam krijgt.

Die gaatjes in de schijf kun je ook goed gebruiken om de onverbrande olie in de gaten te houden. Dat moet natuurlijk wel beneden pijl blijven, niet dat ie overloopt. Mooist is als de pan zo droog mogelijk blijft tijdens het branden.

a.s zaterdag maak ik een gat in de muur.
Ik heb enkelwandige pijp gekocht. 2mm dik. rond 130mm.
Was goedkoper als door het dak met dubbelwandige pijp.
2 meter recht op naast de schuur, 90 graden bocht...en een halve meter naar binnen (of meer of minder, moet k nog even bekijken)

Het gat in de muur word 160, dan past er een pijp in, en de pijp 130...plus steenwol en 2 rozetten. Zo heb ik alsware een stuk dubbelwandig door de muur...alleen dan voor een normale prijs

remschijf uitgeslepen, en brander pijp aangelast:




3 hoekijzertjes aan de schijf gelast om zo de pan perfect op de schijf te zetten...



Hoekijzer als klem voor de pan, zo kan die er niet zomaar onderuit.



Als het geheel klaar is zal ik wel een filmpje maken.

Het kan zijn dat ik veel te veel gaten geboord hebt, maar die plug ik dan af met bouten op slagpropjes.
Reply With Quote