26-12-2013, 00:04
|
Forum Newbee
|
|
|
|
Zeldzame kleur op golf2 Manilla grun hoeveel gebouwd???
Hallo,
Ik had al een golf 1 in Manilla grun en ik kwam hier begin vorig jaar een golf 2 tegen in dezelfde kleur en met nagenoeg dezelfde kilometerstand als mijn mk1 namelijk 85.000km. Ik vond de kleur niet zo mooi op een Mk2 maar vond het wel grappig om een Mk1 en Mk2 te hebben in dezelfde kleur.
Na aankoop ben ik nog wat verder gaan zoeken op internet naar mk 2's in manilla grun maar ik vond buiten diegene die ik zelf had gekocht maar 1 in amerika en 1 zonder kenteken verder niet. Ik ben vervolgens wat rond gaan bellen en mailen maar ook hier kwam ik geen manilla grun tegen.
Uiteindelijk contact gehad met de history department van VW Duitsland en een foto van het typeplaatje opgestuurd en zij vertelde mij dat het geen standaard kleur was van de golf 2 en dat er ook geen speciale editie van de golf2 is geleverd in deze kleur. De golf is wel echt in deze kleur geleverd af fabriek maar er zijn geen aantallen bekend en ook niet hoe en waarom de golf in deze kleur is geleverd. Het is dus duidelijk dat er weinig van gemaakt zijn maar ik ben toch wel heel benieuwd hoeveel er nu nog over zijn .
Weet iemand nog ergens een Mk2 in manilla grun of heeft iemand er ergens 1 online gezien meld het dan hier!
Hier nog wat foto's van mijn mk1 en mk2!
grtz
|