View Single Post
Old 17-12-2013, 17:36
Dub-Detail Dub-Detail is offline

Quote:
Originally Posted by timberland
Mag ik vragen waarom je eigenlijk voor de KMS hebt gekozen?
Aangezien het originele kabelboom niks voor stelt kwa ombouw.
En het Bosch systeem ook een stuk beter werkt dan het KMS systeem.
Enige reden wat ik me kan bedenken is dat je goed vermogen wil gaan zoeken in de toekomst

Uiteraard mag je dat vragen.
Er waren voor mij een aantal redenen om voor KMS te kiezen.
Zo ben ik ben totaal geen fan van het wegschrijven van functies in een originele ECU en had ik geen zin om met e-gas te gaan rijden.
Is de kabelboom van de KMS ook niet spannend. En heb ik met KMS meer mogelijkheden + ik vond het wel eens leuk om te proberen.

Daarnaast was mijn vorige motor gebouwd door van kronenburg en liep op originele ecu met een KMS als piggyback voor de rotrex.
Toen die motor stuk liep heb ik de auto naar Geldrop gebracht.
Daar bleken 2 zuigers gescheurd te zijn door detonatie. Het was een 2900cc atmo vr6 welke later is voorzien van een rotrex compressor goed voor 300pk.
Dus ik wilde nieuwe smeedzuigers voor een lagere CR en goede h-profiel drijfstangen en nog wat andere aanpassingen om alles weer goed en met meer vermogen op de rails te krijgen. Dit kost natuurlijk aardig wat centen en je blijft met verouderde techniek zitten.

Doet de motor bij mij gek tijdens het rijden, dan merk ik dat en kan ik beoordelen wat er mis zou kunnen zijn en of het kwaad kan ja of nee. Gebeurd hetzelfde bij m'n vriendin dan staat er een rokende golf 3 op de vluchtstrook of nog erger en heeft ze niks door gehad.

Dus heb ik bij van kronenburg voor nieuwere techniek gekozen in de vorm van een kratnieuwe 3.2 v6 met KMS.
Door van kronenburg is de Vanos aangepast waardoor er atmosferisch goed vermogen gemaakt kan worden. 300pk is mijn streven als de motor goed los gereden is (met of zonder andere nokkenassen)
En heb ik alle mogelijkheden om deze combi naar smaak aan te passen.

Daarnaast heb ik als onderneming voor diverse tuning bedrijven gewerkt en daar heb ik dingen gezien en meegemaakt waarvan ik vind dat die echt niet kunnen.
In van kronenburg heb ik een betrouwbaar bedrijf gevonden maarmee ik goed door een deur kan.
Mijn volgende project zou ik weer op KMS laten draaien.
Reply With Quote