View Single Post
  #8  
Old 12-12-2013, 09:30
Melvin Melvin is offline
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,427
Default

Waarom je weinig reactie krijgt, is denk ik omdat het niet aanvoelt alsof je dit zelf moet gaan doen als je er zo weinig ervaring mee hebt. Alles kan, en het is niet super moeilijk, maar misschien beter even een beunhaas laten doen en zelf mee kijken!

Je zet de motor nu op TDC door de krukas te verdraaien (niet de nokkenas). Dan moeten de kenmerken bij krukas en nokkenas op een bepaald punt staan (dat staat in werkplaatshandboek, kun je ook wel zo zien, ofwel in AutoData, ofwel bij je automaterialenboer op te vragen). Dan haal je de oude riem los, niks gaat uit zichzelf zomaar flink verdraaien, alles heeft een klein beetje weerstand. Dan de nieuwe riem erop en weer spannen, kijken of alles nog gelijk staat. 2 keer de krukas ronddraaien met sleutel en als alles dan ook nog gelijk staat, dan is het klaar.
Let wel, kijk de eerste keer beter even met iemand mee, want hoe ik het hierboven weergeef is oververeenvoudigd...
Reply With Quote