View Single Post
Old 11-12-2013, 11:06
Jeroen64's Avatar
Jeroen64 Jeroen64 is offline
Forum Regular

Quote:
Originally Posted by DutchBuild
Ik heb het vermoeden dat je de praktijk niet helemaal snapt want met een paar lijnen ben je er niet.

Dat snap ik al te goed, echte onderdelen zijn geen dimensieloze punten maar hebben zelf uiteraard ook afmetingen, daarom zeg ik ook dat het in de praktijk nooit 100% haalbaar is, bovendien is het variabel en afhankelijk van de snelheid en wordt de meest optimale opstellen/afstelling hiervan voor hoge snelheden gebruikt, slip bij in-/uitparkeren is niet zo boeiend, bij 120km/h op de snelweg wel

Quote:
Ga er nooit van uit dat een originele auto perfect is, want alles wijkt tegenwoordig voor het besparen van kosten en de ruimte-indeling enz.

Dat doe ik ook zeker niet

Quote:
De wegligging van de eerste TT was ook allerbelabberd slecht dat ze weer terug moesten voor een nieuwe voorwielophanging wat echt niet meer van deze tijd is
De nieuwe Golf mk7 is zelfs weer voorzien van de aloude achteras zoals werd gebruikt bij de Golf mk1 en is echt niet omdat dit zo veel beter is

Kijk dat is dan weer interessant, je zou toch denken dat onafhankelijke achterophanging tegenwoordig de standaard zou zijn.
Al heb ik wel ergens een keer gelezen dat de "Chevrolet" Cruze WTCC ook een achteras gebruikt, deze dingen staan volgens mij toch wel bekend om de goede weglegging dacht ik zo

Quote:
Praktijk en theorie verschillen elkaar vaak op het gebied van wegligging.
De originele Golf mk1 is niet gemaakt om mee te racen, sprinten en er 200+ mee te gaan rijden. Het zou dan ook erg dom zijn om deze originele ophanging terug te zetten ipv het te verbeteren

Ik twijflede nog om dat er bij te zetten (het aanpassen van de draagarmen), maar waar ik dus op doelde is dat er nog even naar dat ackermann principe moet worden gekeken want zover als dat het van fabriek af al wel of niet goed was is dat het nu, met deze fusees, zeker niet.

On topic:
Ziet er goed uit, mooi project