View Single Post
Old 11-12-2013, 10:21
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore

Quote:
Originally Posted by Jeroen64
Denk dat hier weinig van overblijft, niet dat het, bij welke auto dan ook, 100% op deze manier is, af fabriek wordt dit wel als guideline gebruikt en denk dat je dat omzeep helpt met andere fusees.

Ik heb het vermoeden dat je de praktijk niet helemaal snapt want met een paar lijnen ben je er niet.
Er zijn nog steeds veel nieuwe auto's waarbij de wegligging slecht is terwijl dat al lang achter de rug behoord te zijn.
Een auto die word klaargemaakt voor het racen of voor andere sport-doeleinden worden compleet aangepast om beter te kunnen presteren.

De geometrie van de Blauwe Golf die ik heb gebouwd is niet eens meer te vergelijken met het origineel. Zelfs de wielbasis is met 3cm langer geworden. Ik heb ik de voorwielen verder naar voren geplaatst voor het verkrijgen van een betere wegligging op hogere snelheden en is de achteras dieper in de auto geplaatst om het draaipunt van de achterdraagarmen te verbeteren. Uiteindelijk na heel veel testen en 4x vervangen van de vooras en 2x de achteras reed mijn auto het best met uiteindelijk een 3gr negatief camber voor en 2,5gr negatief achter om maar 1 voorbeeld te geven voor wat ze nooit zullen toepassen bij een normale straatauto omdat de banden dan iets sneller zullen slijten als je er alleen rustig mee rijd

Ga er nooit van uit dat een originele auto perfect is, want alles wijkt tegenwoordig voor het besparen van kosten en de ruimte-indeling enz.
Oplossing is heel veel rijden en testen en alle info bewaren. Uiteindelijk kan je alle plus en minpunten op een rij zetten om de juiste beslissing te nemen voor het doel waar de auto voor gebruikt zal gaan worden.

De wegligging van de eerste TT was ook allerbelabberd slecht dat ze weer terug moesten voor een nieuwe voorwielophanging wat echt niet meer van deze tijd is
De nieuwe Golf mk7 is zelfs weer voorzien van de aloude achteras zoals werd gebruikt bij de Golf mk1 en is echt niet omdat dit zo veel beter is

Praktijk en theorie verschillen elkaar vaak op het gebied van wegligging.
De originele Golf mk1 is niet gemaakt om mee te racen, sprinten en er 200+ mee te gaan rijden. Het zou dan ook erg dom zijn om deze originele ophanging terug te zetten ipv het te verbeteren
Reply With Quote