Quote:
Originally Posted by Pewi Vwteam
Zowiezo zou ik nooit fussee van een ander type auto monteren, ik snap ook niet waarom je fussee van vr6 gebruikt hebt. Als het voor 5 x100 is ,had je beter 2 naafjes kunnen kopen met 5x100 steek.
|
Ik had van jullie wel verwacht dat je zou weten waarom de Vr6 (plus onderstel) vele malen beter is en beter rijd T.O.V. een normaal onderstel
Auto's met veel vermogen hebben al snel 2 rijbanen nodig om volgas weg te kunnen rijden. De VR6 (Plus onderstel) is zo ontwikkeld dat bij het volgas weg rijden de wielen juist recht getrokken worden door de belasting en zo in 1 rechte lijn en zelfs op een smal weggetje voluit weg kan.
Ook bij het rijden op hogere snelheid blijft deze auto veel stabieler en zoekt niet steeds zoals bij bv de G60 erg het geval is.
De geometrie is volledig anders en het lager zit dan ook verder naar achteren geplaatst tov het draaipunt van de onderste fuseekogel. Nadeel is dat de auto iets minder wendbaar is en minder geschikt is als rally-auto of voor in de bergcup, maar wel voor op een circuit, sprint en snelweg enz.
Omdat Ricardo de originele mk1 draagarmen gebruikt vraag ik mij wel af of het wiel wel helemaal op de juiste plek zit (In het midden van de wielkast). Normaal gesproken zou de onderste fusee iets naar voren geplaatst moeten worden om dit weer kloppend te krijgen.
Bij het sturen til je de neus van de auto ook een stukje op t.o.v. de normale ophanging. Dit is te vergelijken met een kart waarbij dat ook het geval is.
Hier zijn ze bij de Golf 3 VR6 mee begonnen, maar dit zelfde is ook gedaan bij de mk4 R32, Audi TT en S3, Golf mk6 R20, bij de TTRS en de RS3 nog extremer

Auto's die zijn ontwikkeld voor hogere snelheden en meer vermogen hebben, rijden hier vele malen beter, stabieler en veiliger door
Ik kan hier nog in verder in door gaan, maar probeer het eenvoudig en begrijpelijk te houden, want er zijn nog veel meer factoren die een rol spelen.