View Single Post
Old 25-11-2013, 20:47
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore

Quote:
Originally Posted by Area51
Toch hoor ik over dat dompelen ook mindere verhalen... doordat de vloeistof overal komt (dus ook tussen de fabrieks gepuntlaste delen) spoel je daar als het ware de fabriekscoating weg en ga je straks misschien roest krijgen op plaatsen waar je het niet verwacht.
Tot nu toe heb ik één auto gezien die -ik moet toegeven, die is wel een jaar of 10 geleden gedompelt en gerestaureerd- roest vertoonde waar dat type auto (een 1000 serie Opel Kadett GT/E) niet om bekend stond om nou juist dáár te gaan roesten.

Jouw topics zo doorlezende zal je er ongetwijfeld over nagedacht hebben en er een passende oplossing voor hebben.

Dus de Supercopa body gaat eigenlijk alleen als model dienen om deze Cupra naartoe aan te passen, toch ?

Het klopt ook dat het een slechte behandeling was, tot dat ze ook met de KTL behandeling kwamen. Met het dompelen is echt alles weg, ook binnen in en tussen de naden. Voor mij perfect voor het doorlassen en het inbouwen van een rolkooi enz.
Na dit alles gaat hij weer terug in een bad, maar daarna gaat hij in een paar andere baden voor het KTL. Dit is een lak wat in een bad word aangebracht waardoor ook echt overal weer lak in en tussen zit. Dit is de zelfde behandeling zoals ook met de nieuwe auto's gedaan word.
Het is wel erg prijzig, maar het beste voor wat nu mogelijk is

Wij hebben dit ook al laten doen met de Golf van Skywalker en is erg mooi geworden.

Voor:

Na:

Het klopt idd dat mijn Supercopa koets alleen nog dienst doet als voorbeeld zodat ik alle montagepunten kan maken voor de carbon vloer en uitbouw enz.
Ik vind het echt veel leuker om de koets met kooi straks zelf te hebben gebouwd.
Reply With Quote