Van een ander forum geplukt;
Quote:
De 2e kamer heeft gesproken, er is een meerderheid voor de plannen.
In de 1e kamer is deze ook geregeld, (het zijn dezelfde partijen als in de 2e kamer die voor zijn) dus de plannen gaan gewoon door.
|
Ik denk/vrees dat het ook einde oefening gaat worden, al hou ik natuurlijk de stille hoop dat de eerste kamer het hele belastingplan door de shredder haalt
Ik zelf rij in een VW T3 diesel (met 130pk TDI) uit 1982, daar is -buiten de aanschafprijs- de laatste jaren voor dik 4000,- aan onderhoud, reparaties en onderdelen in gegaan en niet eens met de bedoeling er dagelijks mee te gaan rijden, maar meer als plaatsvervanger voor mijn VW T1 spijlbusje uit 1967. Die moet de komende jaren gerestaureerd gaan worden en die werdt eigenlijk alleen op de lange buitenlandritten gebruikt... van de 7500km per jaar werdt -schat ik- zo'n kleine 6000km niet in Nederland gereden. De bedoeling was dus om dat met de T3 ook te gaan doen, zeg 10.000 op jaarbasis (in een diesel rij je net ff makkelijker je km's weg), waarvan zo'n 7000 á 7500km in het buitenland zou worden gereden.
Nu dit plan grootendeels in duigen valt heb ik de volgende opties;
A) Schorsen, wegzetten en pas in 2022 (dan istie 40 jaar oud) weer gebruik van gaan maken (als er tegen die tijd niet iets anders is bedacht)
B) Schorsen en dan alleen in de zomermaanden ontschorsen en dan 160,- per maand mrb (480,- per kwartaal, 1920,- per jaar) gaan aftikken.
C) Ombouwen naar camper en het kwarttarief á 40,- per maand (480,- op jaarbasis, die regeling zal binnenkort dus ook wel op de schop gaan) gaan betalen
D) Ombouwen naar benzine en dan max. 120,- per jaar (maar december, januari en februari niet rijden >> geen probleem!!)
E) De boel verkopen, maar van de totale waarde (aanschaf + onderdelen 10.000,-) is niet veel meer over....