View Single Post
  #433  
Old 18-11-2013, 19:22
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

En welke synchrometer hebben jullie zo al gebruikt ?

En wie heeft er ervaring met de onderstaande manieren.


Quote:
Originally Posted by Dub-Detail
Als je de zaak aan het lopen hebt moeten de carbs synchroon gesteld worden. Dit kan je laten doen bij een motorfietsenzaak. Je kan het ook zelf doen.
Je kan het zelf op twee manieren doen.

-Je kan een trechter een een slang pakken, de trechter steek je in de slang en je houdt de trechter tegen de carb. Vergelijk nu met lopende motor het aanzuiggeluid van iedere carb met elkaar. Het verschil is duidelijk hoorbaar. Als er verschil in geluid is dan kan je dit bijstellen met de COschroefjes die naast je vlotterdeksel zitten.

-Je kan ook een kleine computerfan een multimeter en een condoom gebruiken. Sluit hierbij het fannetje met het condoom luchtdicht aan op de inlaatzijde van je carb. Sluit daarna je multimeter aan op het fannetje. Als de motor loopt zal het fannetje gaan draaien en een voltage afgeven. Om de carbs synchroon te krijgen moet het voltage bij iedere carb evenhoog zijn.
__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote