View Single Post
  #7  
Old 13-11-2013, 23:30
Jel Golf 2 GTI's Avatar
Jel Golf 2 GTI Jel Golf 2 GTI is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 3,365
Default

Heb dit jaar 2 auto's van nederland naar belgie gebracht.

Eerst met papieren en kenteken + verkoper naar het RDW of het GWK.

Daar word de auto dan uitgeschreven en krijg je papieren van uitschrijving + kenteken deel 1 + 2+ 3 mee. Met deze papieren ga je naar de douane.

Daar word een invoer papier opgemaakt wat je nodig hebt voor de keuring in Belgie.

Dan met de auto naar de keuring en papieren opsturen via verzekering om platen aan te vragen, zeker niet vergeten om de kenteken bewijzen mee op te sturen anders krijg je geen plaat. 5heb dit zelf meegemaakt, 3 weken na het versturen kreeg ik alles terug omdat de kentekenbewijzen er niet bijzaten)

Zie ook zeker dat alles in orde is qua papieren en de motor die er in ligt.

Ik had een amerikaan en daarvoor kreeg ik geen gelijkvormigheidsattest zonder individuele keuring (+/- 450€) dus heb hem als oldtimer ingeschreven.

Tijdje geleden is er iets aangepast aan de wet waardoor buitenlandse auto's geen gelijkvromigheidsattest meer zouden krijgen in Belgie( omdat wij het enige land zijn die dit gebruikt) maar daar weet ik het fijne nie van.

Auto kan je met nederlandse platen rijden of met transitplaten te verkrijgen bij het RDW of GWK maar ik weet niet hoe dit zit met verzekering.

ik heb steeds een autokar gehuurd en de wagen daar op gezet.

Grtz Jel
__________________
Who am I? => Me

I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car.
Reply With Quote