View Single Post
Old 13-11-2013, 13:02
Herm Schreurs's Avatar
Herm Schreurs Herm Schreurs is offline
No personal life

Quote:
Originally Posted by Sven-GTI
Door dit topic te lezen weet ik nog steeds niet wat ik moet kiezen.

Ik neig richting de Canon camera's. Ik zit te denken aan een nieuwe, bijv een 550D of iets.

Vaak betaal je voor zo'n 500D nog veel geld 2ehands, omdat deze als set verkocht worden met fliters, accu's, lenzen, statief etc. etc.

Ik wil het eerst allemaal leren, dus zulke dingen komen later wel.
Canon heeft vaak aanbiedingen bijv. zo'n 550D of 650D incl. 18-55 lens.

Ik weet nog steeds niet wat nu echt iets voor mij is, ik vind het wel erg belangrijk dat je ook bij weinig licht erg scherpe foto's kan maken.

Het mooie is dat je door dit topic te lezen ook echt geen antwoord op je vraag krijgt.
Er zit wel verschil in de modellen die je noemt: 500D, 550D, 600D, 650D
En dan vooral in techniek en de prijs waarvoor je ze op marktplaats kunt vinden zelfs met andere lenzen. Uiteraard staan er zat te koop als los toestel met een kitlens van mensen die er toch niets mee blijken te doen.

Scherpe foto's maken bij weinig licht is met elke camera goed te doen.
Of je de juiste belichting haalt bij dat weinig licht is een tweede, afhankelijk van hoeveel ruis je sensor produceert bij hogere ISO waardes en hoe groot je diafragma maximaal kan zijn (hoe snel, of lichtsterk je objecties is)

Tip:
Als je neigt naar Canon, hele goede keuze , ga voor een gebruikte 550D en koop bijvoorbeeld een boek daarover en een abonnement op Zoom.
Veel inspiratie en prikkelingen en ga gewoon lekker aan de slag!

Met vragen etc kun je altijd terecht in de threads:
The Volksforum.com Photography thread
The Volksforum.com Adobe Lightroom theard
Reply With Quote