13-11-2013, 11:25
|
 |
VW Fanatic
|
|
|
|
Ik heb maandag de RDW een e-mail gestuurd. Ik kreeg dit als antwoord terug, toch weer anders dan op hun site staat:
Anyway, mijn auto is voor het eerst toegelaten op 02-1999 dus ik kan naar een regulier keuringsstation. Me happy
Hartelijk dank voor uw e-mail. U vraagt informatie over het wijzigen van of de wijziging aan de motor van uw personenauto.
Als er een wijziging aan de motor van een personenauto is aangebracht, dan moeten het kentekenbewijs en het kentekenregister worden gewijzigd. Hiervoor moet u het voertuig voor een keuring bij één van de keuringsstations van de RDW aanbieden.
Het gaat om de volgende wijzigingen:
- het aanbrengen van een motor met een andere motorcode of van een ander motortype;
- het wijzigen van het aantal cilinders;
- het wijzigen van de cilinderinhoud;
- het wijzigen van het vermogen van de motor, waardoor deze meer dan 20% afwijkt van de oorspronkelijke waarde;
- het wijzigen van de brandstofsoort, met uitzondering van de wijziging naar een al of niet tot vloeistof verdicht gas (bijvoorbeeld LPG of aardgas).
In gebruik genomen voor 1 juli 1999:
Als het voertuig in gebruik is genomen voor 1 juli 1999 moet het voertuig na het aanbrengen van een wijziging aan de motor voldoen aan de permanente eisen. De permanente eisen zijn de eisen voor de APK, aangevuld met onder andere eisen ten aanzien van de geluidsproductie.
In gebruik genomen na 30 juni 1999:
Als het voertuig in gebruik is genomen na 30 juni 1999 moet het voertuig voldoen aan zowel de permanente eisen als de toelatingseisen. In de praktijk betekent dit dat het voertuig in omgebouwde toestand individueel moet worden getoetst. Het kan zijn dat het hiervoor noodzakelijk is, dat er testen moeten worden uitgevoerd. Het een en ander kan geschieden op het Test Centrum Lelystad (TCL). Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de afdeling TTV, via telefoonnummer 079 345 8034 of via e-mail: TTV-PB-IND@rdw.nl.
In alle gevallen moet u tijdens de keuring aantonen uit welke voertuig de motor afkomstig is en wordt tijdens de keuring nagegaan of het voertuig aan de gestelde eisen voldoet. Als dit het geval is worden de gegevens op het kentekenbewijs en in het kentekenregister aangepast en wordt er een gewijzigd kentekenbewijs verstrekt.
Kosten:
De kosten kunnen variëren van € 27,00 tot € 82,00. Dit is afhankelijk van het aantal wijzigingen.
Als de personenauto in gebruik is genomen na 30 juni 1999 worden de eventuele aanvullende testen ook in rekening gebracht.
Vragen?
Heeft u na het lezen van deze e-mail nog vragen? Wij helpen u graag verder. U kunt ons bereiken via info@rdw.nl of telefonisch via 0900 07 39.
Met vriendelijke groet,
Medewerker Klantenservice RDW
Audi S4 B5 2.7 Biturbo limo Cactus Green 1999
|