
05-11-2013, 09:39
|
Postwhore
|
|
Join Date: Aug 2012
Posts: 1,478
|
|
Een vriend van mij had een Opel Corsa A, C20LET motor (2.0 turbo). Hij heeft diverse assen kapot gereden, braken allemaal bij de lassen over. Uiteindelijk hebben wij met Daewoo homokineten het voor elkaar gekregen, om met een gelaste korte, en de van een 1.2 (!!) originele lange as te rijden zonder dat het kapot gaat.
Ik zelf heb ook ingekorte assen, natuurlijk stukken minder vermogen..
Ik heb ooit een website gezien van een bedrijf, die kon assen "omslijpen" ... dus je brengt een dikke as daarheen, van een grotere auto of zo, en dan kunnen ze hem korter maken, en andere splines in slijpen. Echter, vraag ik me af, hoe zit het dan met carboneren/nitreren/ op een andere manier harden van de splines? want de buitenste harde laag wordt er af geslepen... en daaronder is het niet hard, maar taai... ?
|