View Single Post
  #1  
Old 29-10-2013, 20:29
Kevert's Avatar
Kevert Kevert is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 397
Default Keverts 92er Golf mk2 usa , blehh tussenas lager kapot...

Werdt toch maar eens tijd om een nieuw topic aan te maken , heb alweer bijna een jaar een nieuwe mk2.
De vorige mk2 was uiteindelijk te ver doorgerot en verroest en er was te veel werk aan.
Linkje naar me vorige topic : http://www.vwforum.nl/even-voorstel...html?hilit=army gruhn&start=300
Ik heb alle bruikbare spullen eraf gehaald incl motor en is ie uiteindelijk compleet kaal :lol: naar de sloop gegaan.
Toen ben ik op zoek gegaan naar een nieuw golfje , ik had er veel bekeken maar de meeste waren al met te veel roest of te veel werk.
Uiteindelijk heb ik een golf gekocht die bij jelmer te koop stond , een "92 usa golf in de kleur capri groen die +- 3 jaar geleden opnieuw was gespoten en een deukje in de motorkap (ondertussen uit laten deuken)
De auto heeft als opties airco (nog niet werkend) en stuurbekrachtiging.
De buitenzijde en het interieur zag er erg netjes uit verder en de golf reed meteen lekker dus de keus was gauw gemaakt!
Een aantal mensen zullen de auto vast wel al eens hebben gezien.


Als eerste heb ik me westmoreland gti interieur erin gezet en de GL interieur verkocht, de jetta neus eruit gehaald en een golf frontje erin gezet met me eigenbouw xenon koplampen, ietsje verder verlaagd en me eigen velgjes in mettalic kleur van de auto meegespoten en erop gezet.
Er moet uiteraard wel nog wat aan worden gedaan, vooral onderhuids.
Op de bodem is er nog wat roest te verwijderen maar voor 80% ziet het er nog goed uit.
De motor die uit me ex golf kwam (1.8rp 8v) is compleet uit elkaar geweest en helemaal opnieuw opgebouwd. Ik heb een mk3 versnellingsbak gekocht en deze compleet gespoten en andere schakelstangen erop gemaakt (metalen balgewrichten), heb ook nieuwe draagarmen en een subframe gekocht. Alles wil ik onderhuids dus vernieuwen of goed reviceren.

Er zit nu nog een 1.8pf gti motortje in (draait ook prima maar wil meer vermogen)
De specs van de motor die erin komt zijn :
*Opgeboort naar 83.0 met nieuwe gesmede wiseco zuigers (compressie 13.2)
*Crossflow cilinderkop van een passat 3b (inlaat heb ik licht bewerkt zodat er geen stootranden zijn en mooi verloop in zit en heb de poorten op de inlaat gematcht) kop is uiteraard gevlakt.
*yamaha R1 motorcarbs
*279 graden nokkenas
*kleppen/zittingen laten slijpen onder 3 hoeken
*spaghettie spruitstuk
*compleet rvs uitlaat systeem 60mm
*versterkte klepveren
*verlichte 54grams hydrostoters
*alle pakkingen , lagers etc zijn vernieuwd
*zwaardere startmotor ivm de hogere compressie
*pu baksteun en de andere motorsteunen zijn originele nieuwe

De plannen verder zijn :
Bodem compleet of gedeeltelijk kaal maken om bepaalde plekken te lassen en nieuw in de bodembescherming te zetten.
Complete onderstel aan de voorzijde moet nog in elkaar gezet worden, daarna de motor erop zetten zodat wanneer ik alles klaar heb het snel is in te bouwen.
De huidige motor moet er dan natuurlijk eerst uit (compleet met onderstel is het snelste).
Daarna moet de motorruimte ook opgeknapt worden , zoals een nieuwe accubak omdat die rot is...misschien het 1 en ander nog wat strakker maken en dan dan kan alles in kleur gespoten worden van de auto. Daarna ooit nog eens een keer kijken voor knappe remmen.
Ik heb een berg foto's van de motor opbouw en een paar van de auto , deze zal ik vanmiddag uploaden!

EDIT fotos toegevoegd
Nog een x de golf met me kever op de achtergrond en de bus van me zus



Hebbe dingetjes :lol:


Onderblok laten opboren en spullen gehaald




Drijfstangen voorzien van acl lagers


Zuigers voor de drijfstangen


zuigers plaatsen




Tussenas lager vervangen was een rotwerkje, had niet het goede gereedschap om de binnenste lager erin te tikken dus heb zelf van een grote metalen wartel een hulpstuk gemaakt om tegen te tikken.




Tussenas kan er weer in na een hoop gepiel


Krukas weer terug plaatsen


Oliepomp en oliespatplaat tegen schuimen


Carterpan er terug op


Hier was ik bezig met de inlaat pijpjes te matchen met de cilinderkop inlaat


Toen kwam ik er nog achter dat er een oliekanaal naast me onderblok stak en dit dus aangepast moest worden. Ik heb toen ook meteen de kleppen/zittingen laten slijpen erbij en de kop vlakken.


Hier het aangepaste gat te zien




Hier alles op elkaar gepast (doe ik vaken voor ik het vast bout) en gecontroleerd met een distributieriem erop of alles mooi vrij liep en dit was in orde.


Daarna de cilinderkop in een flitsende kleur gespoten




Nokkenas vastzetten met nieuwe sterkere schrick klepveren en verlichte hydrostoters en daarna alles vast gezet op moment.






De carburateurs pijpjes gemaakt zodat deze stevig bevestigd kunnen worden met het originele aansluitrubber, dit bleek de stevigste manier te zijn (carbs zitten stevig zonder een steun 8) )


carbs erop !


Versnellingsbak kaal maken om te spuiten (mk3 che bak)


De bak klaar



Binnenkort meer foto's als ik die van me vorige mobiel kan af krijgen, micro usb poort stuk
Reply With Quote