View Single Post
  #552  
Old 24-10-2013, 16:16
ewcaddymk1's Avatar
ewcaddymk1 ewcaddymk1 is offline
No personal life
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 2,938
Default

even een update van de laatste weken:

een aantal weken terug geen turbo druk meer , hum raar slangetje van de turbo er af , geen vacuum toen de vacuum op de n75 geprobeerd die wel
andere n75 erop en klaar
2 weken terug op de terug reis uit groningen viel me op dat ze wel heel veel begon te roken, toch maar eens in de gaten houden ook begon ze gigantisch te stinken dat valt bij mijn caddy heel goed te ruiken als ik mijn schuifraampje open heb in combinatie met het zij ruit open dan trekt de uitlaatgassen naar binnen en dit was niet meer te harden.
Een maal thuis gekomen de intercooler leidingen eens open gehaald en daar liep de olie uit conclusie turbo naar zijn grootjes mag ook wel eens gebeuren na 430*** kilometers voor de rest weinig carterdruk en de carterontluchting helemaal open .
Even met vriend Gooi ge app't of ie nog een afn turbo had liggen nee dus maaaaaar wist nog wel eentje liggen dus diezelfde avond de koerier (pa) eropaf gestuurd om deze op te halen.
de volgende avond turbo erop en proefrit maken geen natte turbo meer alleen fluit deze beduidend minder jammer
nog steeds de binnenspiegel in gaten te houden rookte dze nog steeds wat me niet lekker zat dus hier maar eens een topic over starten achteraf altijd het idee wel wat gehad dat ze nogal stonk maar ja het is een diesel met veel kilomters .
alles proberen uit te sluiten krukas tand wiel zat er nog maar net op met nieuwe bout en bij de wissel waren er geen vreemde slijtages waargenomen door Dokter D dus die eerst maar een laten zitten , vliegwiel perfect bij zijn markering en de pomp blokkeren , de blokkeer pen paste ook in 1 keer perfect .
dan toch het kleppendeksel er maar af en ja hoor de sleuf stond niet vlak met de kop distri. los en een tand verdraaid , nu wel weer vlak dus .
waarom en hoe en wat dit kon of kan gebeuren. tsja is maar gissen .
wel heeft het blok nu een veel zwaarder geluid in het filter dan voorheen dus dan zal het vanaf begin wel niet goed gestaan hebben.
Dankzij Douwe (Dokter D) en Sikke (Dokter S) die even met de laptop zijn langs geweest staat de pomp nu ook perfect op tijd .
Ook nog een leuke hebbehebbe dingetje bij Gooi gescoord , nl. golf 1 orgineel cruise hendel.
Deze hebben we ook direct geprobeerd in te lezen maar wou nog niet werken, de koppeling en rem schakelaars werkten wel zo ook alles van de hendel
dus afgelopen maandag nog maar eens proberen met de nieuwe vagcom van Douwe (tanx to ????? ) even de caddy voor op bokjes geplaats zo dat we niet steeds hoefden te proefrijden conclusie geen snelheids signaal
bleek de blauw witte draad niet aan gesloten , even schema erbij en deze aan de wit blauwe gekoppeld en klaar Evert heeft nu dus ook orgineel cruise in de caddy.
__________________
TSJA ......zeg het maar!!


Caddy '85 >1.6D > 1.6TD >1.9TDI >2.8VR6>2.8 AQP 24v
Reply With Quote