View Single Post
Old 18-10-2013, 20:19
Barn171's Avatar
Barn171 Barn171 is offline
Volksforum Aandeelhouder

Dat bronzen glas heb ik vaker gehoord, en ook met groen glas, vooral bij de rocco's. Geen idee hoe het zit en waar het vandaan komt, ik heb het ook nooit kunnen zien. Ik kan me ook voorstellen dat het per leverancier verschilde, hoewel in een golf glazen vanaf de fabriek al verschillende merken kunnen hebben...

Met het "grijze vlak" dat ik hierboven ergens al noemde, bedoel ik niet dat ze eerst oude voorraad opbruikten, want dat is volgens mij niet waar, ze waren daar heel consequent in. Werd er een vernieuwing "uitgevonden", dan werd deze toegepast op alle wagens vanaf het eerstvolgende modeljaar. Alleen is dit modeljaar tussen '76 en '77 niet zo duidelijk als bij alle andere modeljaren. De verandering van schutbord/oude sloten/gladde kap is duidelijk ineens doorgevoerd, maar niet aan het einde van modeljaar '76, een enkele maanden daarna.

Anders zijn modeljaren heel "strak begrenst", Chromen spiegels verdwijnen van de deuren na 8/75, het dash komt in kleur van het interieur bij de GL vanaf 8/77. Alleen tussen '76 en '77 ligt deze grens niet voor alle veranderingen op 8/76. Dat is ook waarom de discussie onder velen nog steeds bestaat over het bestaan van een oer GTI met oude sloten, gladde kap en diagonaal bestreepte deurkaarten, die dus weldegelijk (hebben) bestaan.
Reply With Quote