15-10-2013, 10:44
|
 |
VW Guru
|
|
|
|
Quote:
Originally Posted by Arnaud
Behoorlijk kortzichtige conclusie lijkt me... iemand van de werkplaats weet ook wel te melden dat zo'n beetje alle ouderwetse 90 pk verdelerpomp TDI's een half miljoen tokkelen zonder dat er een sleutel opkomt. Als je vandaag de dag in de werkplaats loopt, is 80% wat er binnenkomt zakelijk gebruik en kilometervretend, dat zie je echt wel welke motoren qua problematiek boven het maaiveld uitsteken. Natuurlijk zullen er best zijn die goed doorlopen, maar als bepaalde motorschades meer dan gemiddeld voorkomen is dat gauw bekend. Besides... kocht jij je witte Passat niet met kapotte motor Marten, als gevolg van een weigerende oliepomp?
|
dat klopt idd, witte passat kocht ik met kapotte motor idd. krukas lag in 2en. is waarschijnlijk idd de oliepomp of iets dergelijks geweest, heb 4 stuks passat 3C 2.0 tdi gehad. en nu golf 6 variant met 2.0 tdi.
daarom zitten er wel motorcode“s tussen die kwaaltjes hebben, dat snap ik zelf ook wel.
2 week terug kocht ik een caddy met 1.9 tdi met kapotte motor  zelfde verhaal.. 
|