20-01-2004, 14:26
|
|
Married to PC
|
|
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,346
|
|
Quote:
als je de kop eraf haalt dan is ie zeg maar krom, dat is de reden dat je hem moet vlakken, je maakt het onderblok schoon daar leg je je koppakking op en schroeft (na het vlakken en de aankoop van nieuwe cilinderkopbouten en natuurlijk een koppakking) de kop er weer op.
|
kan je mij die eerste regel uitleggen?
Als je de kop eraf haalt dan is ie zeg maar krom.
mmm want? dat is toch helemaal niet altijd zo. kopjes trekken toch vooral krom als ze een heet zijn geworden? Meeste pakkingen van oudere motoren raken gewoon versleten (GF = sleeptuimel = van voor 1986) .. toch?
Niet dat het vlakken van een kop een onverstandige zaak is, maar als je zelf beschikt over de spullen om m na te meten... waarom dan vlakken? Kost bijna nix, maar t is wel een halve tank benzine ;-)
Maar goed: 't advies blijft staan: kop, altijd vlakken.. Maar niet elke kop is krom als je m lost haalt!
__________________
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mÃ*jn kant op!
|