10-10-2013, 18:37
|
VW Fanatic
|
|
|
|
Quote:
Originally Posted by Zollie
Ik rijd al bijna een ton met de kegel op zijn scherpst en de roetstop een halfje ingedraaid. Blok staat nu over de 350k
Ik heb pas pluimen als ik t gas echt diep indruk, bij normaal rijden niet. Maar als je met gedraaide kegel al rookt bij normale rijstijl, dan kan je de stop inderdaad best een kwartje uitdraaien. Voor het uitdraaien hoeft de zegel niet los.
Het is soms wat gepiel, maar met een steeksleuteltje 13 en een lange fijne schroevendraaier is het zo gebeurd. Wel goed de roetstop in positie houden met de schroevendraaier tijdens het draaien van de borgmoer!!
En daarna het stationair toerental verstellen tot ie weer netjes loopt (warme motor). Bij het uitdraaien van de roetstop gaat je stationair waarschijnlijk een stukje omlaag, dan gaat je blok zo schommelen, niet fijn voor de rubbers.
|
Nog een goude tip, danku
Als ik begin op te trekken circa 1600 toeren dan begint het te roken, als de turbo begint te opspoelen wordt die rook een mist laag  (zo erg is het dus voorlopig)
Normaal rijden oftewel het gaspedaal aaien zie ik ook helemaal geen rook..
Op warme motor stationair loopt ie ook wat te hoog vind ik, 1100 toeren?
moet die naald niet onder 1 zitten?
dat doet hij al sinds aankoop
Zal er morgenmiddag aan beginnen, zo snel mogelijk dus.
Het leuke aan deze turbodiesels zijn dat je niet eens het gaspedaal tot de vloer moet indrukken om vooruit te komen, gewoon half gas of 3/4de en je voelt het koppel lekker opkomen met de turboboost erbij 
|