View Single Post
  #4  
Old 09-10-2013, 15:09
Area51's Avatar
Area51 Area51 is offline
Draaideur donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,886
Default

Nee, niet... vergeet niet dat een T3 luchtgekoelde bus zo'n kleine 1500kg weegt en dan kun je wel nagaan hoe zo'n moegestreden/ jarenlang zwaar mishandelde 70pk (of wat er nog van over is) CU motor het daarmee heeft en daar veranderd een 4 bak helemaal niks aan.
Sterker nog, de standaard lange vierbak van een 2L luchtgekoelde T3 bus is bijna net zo lang (het scheelt 4km/h snelheid) als een latere (uit een watergekoelde T3) vijfbak.. luchtgekoelde bussen hebben -bij mijn weten- nooit orgineel een vijfbak gehad.
Voorts staat zo'n bus hoger op z'n poten en daardoor een stuk zijwind gevoeliger (op de grote weg ben je altijd een beetje tussen de lijnen aan het zeilen) en zijn de 2L type4 motoronderdelen (want het gaat een keer stuk) een heel stuk duurder dan bij de latere WBX T3 motoren.
__________________
Alain
Quote:
Originally Posted by Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!!
Reply With Quote