View Single Post
Old 21-09-2013, 10:55
The Clauw's Avatar
The Clauw The Clauw is offline
Postwhore

Quote:
Originally Posted by Jeff
De country heeft een motor met digifant 2 inspuiting.
De lambdasonde wil nog wel eens moeilijk doen.
Trek de stekker van de lambda sonde eens los. Als die los is draait de motor in noodloop en regelt de computer de inspuiting aan de hand van gemiddelde waardes die in de eprom staan. Rijd en reageert de Country aanzienlijk beter dan is de lambdasonde de boosdoener.
Onregelmatig stationair lopen wordt ook vaak veroorzaakt door de stationaire toerenstabilisator. Dit is een luchtklep die het stationaire toerental regelt als je gasklep dicht zit. Deze wordt vaak vies en inwendig schoonspuiten met remmenreiniger doet al wonderen. Deze luchtklep is de "sigaar" boven op je kleppendeksel.

Goed dat je het zegt! Ik heb idd de sigaar ook al schoon gemaakt met remmenreiniger omdat ik altijd ellende heb met mijn K-Jetronic op mijn Audi Coupe's. Recentelijk een van de Audi's naar Terpstra gebracht om dit op te lossen en 3000 euro verder en nog is het niet verholpen maar hij mag binnenkort terug.

Lambdasone: Check! Staat erbij op het lijstje. Ik ga het zo uitvoeren en direct posten.

Ik vraag me ook af of je de kat zomaar kan verwijderen en alsnog door de apk komt? Hier zijn zo veel verschillende meningen over. Kun je niet gewoon de CO dicht schroeven voor de apk?