Even nog als aanvulling.
-3 boutjes van draagarm en fusee losmaken aan de onderkant
Zorg ervoor dat je dat plaatje waar de 3 boutjes van je draagarm in vast zitten aftekent.. als deze niet op precies dezelfde plek komt te zitten gaat je fusee/banden scheef staan.
-Klemmetjes van de rubber losmaken en de homokineet voorzichtig van de as af tikken
Gebruik een rubberen hamer of een blokje hout om de homokineet er af te tikken. Dit is misschien handig als je het met z'n 2en doet. eentje de aandrijfas vast houden en de andere de homokineet eraf tikken. Zou ook kunnen dat je het alleen kan doen, ik had hem in de werkbank staan dus geen idee of het onder de auto ook zo los wil.
Voor de rest is het niet zo veel werk, denk dat je het met een uurtje wel los hebt.
Quote:
Originally Posted by wob8v
Appeltje eitje dus. Wel is het raadzaam om de centrele moer los te maken als de velg er nog op zit. Centerkapje eraf, je moeder hard de rem in laten trappen en los draaien.
|
Hoezo op de rem? Gewoon de auto op de grond laten staan en handrem erop werkt prima
Quote:
Originally Posted by StefTurboDiesel
Ik heb een vraagje hierover
mijn stofhoes is ook aan vervanging toe, heeft een scheur en lekt precies een olie achtige spoor.
nou kan dat kwaad als ik er zo tot de winter ermee rij?
of moet deze zo snel mogelijk aan vervanging toe in deze conditie?
|
Als er geen vet meer in zit zal de homokineet slijten.. hoe lang je door kan rijden is niet te zeggen, ze worden er alleen niet beter op. Ik zou persoonlijk niet wachten tot de winter.