View Single Post
Old 01-09-2013, 08:44
heinz74's Avatar
heinz74 heinz74 is offline
Postwhore

GTI 1 en de GTI 8v type 2 hebben gewoon de 239mm inwendig geventileerde schijven..
het zal een heel eind beter remmen i.p.v trommels .maar je hebt op zijn minst een bekrachtigde HRC nodig..anders is het nog maar behelpen..
ik zou die trommels er sowieso afslopen..die bocht remt echt niet..en is toch zeker in hedendaags verkeer bijna gevaarlijk, over remdruk verschil bij de Apk nog maar te zwijgen
je kunt dat spul beter gewoon bewaren mocht het allemaal weer teruggebouwd worden voor originaliteitssake..
ik heb met mijn laatste 83er GTI nooit anders gereden als met 256mm Tarox schijven en blokken voorop, en schijven achterop. in combinatie met een laatste type cabrio HRC en stalen remleidingen remt dat heeel goed ..meer dan dat zelfs..
origineel GTI is zelfs met 110/12 pk eigenlijk al te weinig vertraging ..pedaal is altijd sponzig en pas bij 2x trappen remt het een beetje..
je ziet ook wel eens gasten met Porsche 4 pots op de vooras etc ..gaat ook niet werken...bij echt hard remmen breekt meestal het balpendikke fuseekogeltje spontaan af..
Reply With Quote