Bon, bedankt voor de tips. Kan de grill niet vinden, maar in de zoektocht wel weer van allerlei andere leuke stukken tegen gekomen. Wat ik ook inmiddels heb gevonden is een grill die wat dichter bij het origineel komt, een zonder de gaatjes van het diesel plaatje.
In ieder geval, van deze morgen zijn we een '77er donorkas gaan ophalen. Tamelijk rot ding dat ernstig verbeund is, maar wel nog met een harde bodem en nog wat andere bruikbare delen.
Wat plaatjes:
Zo gaat dat dan over de weg:
Even afladen:
En de laatste restjes demonteren. De benzine leidingen kan ik mooi gebruiken voor mijn scirocco. Helaas waren, net zoals zo veel andere delen van deze golf door de vorige eigenaar, de remleidingen vernield. Want ja, waarom zou je de wartels losdraaien als je ze ook gewoon tien centimeter verder kunt afknippen?? ARGGHHH
Blik van op de bodem en wat andere bruikbare delen, is de originele kleur cliffgroen ook goed te zien, best een aardig kleurtje eigenlijk:
Leuk om te zien:
Om de puristen gerust te stellen, de wagen was geen Hollander met een aftermarket zonnedak en slechts een simpele L-uitvoering waarvan het interieur en de bumpers al verdwenen waren (de deuren heb ik nog wel). Oh ja, en daarnaast nog dit... :
Vast een proefje gedaan op het dak. Heb dit allang eens willen testen omdat dit volgens mij dé manier is om een dak met een aftermarket dakje te vervangen door een ori zonder. Namelijk: de dakgoot afpellen. En het gaat! Vandaag maar gewoon lomp en snel gedaan want het gaat toch bij het oud-ijzer straks, maar toch goed om te weten!
Iemand nog een cabrio??
Nu moet ik nog wel verzinnen hoe ik hem ga kort slijpen zodat ik zoveel mogelijk bruikbare stukken overhoud. Voor de kop en kont is dat vrij gemakkelijk, de bodem is echter erg lastig. Iemand nog iedereen? Ik heb dit al afgetekend dat me slim lijkt: