27-08-2013, 21:04
|
VW Fanatic
|
|
|
|
Quote:
Originally Posted by Ludomk2
Heb een barst aan mijn voorpijp, net waar die schroefjes zitten waar het spruitstuk begint. die schroefjes hangen los en ik zag een barst op de voorpijp.
Olie? Ik heb daar 10w40 Technol erin gegoten, de ex eigenaar deed daar 15w40 in. er stond iets van 505.01 op dat flesje en op mijn motorblok stond die code er ook op vermeld. dus dat gedeelte zou in orde moeten zijn.
ik heb olie verlies ja, nog geen 1000km gereden en peilstok zit ietsje onder de helft.
ik wil castrol eens uitproberen maar als je zo'n 5L flesje haalt ben je hier 70 euro kwijt.
wat betreft brandstof verbruik, is ook niet zuinig nee.
zal ik zeker doen 
|
Ga eerst die barst onder handen nemen, of koop gewoon een nieuwe voorpijp , klaar. Dat ding kost 30euro op internet en wordt binnen de 14 dagen thuis geleverd
voor de rest zou ik eens kijken wat er aan de hand is, ik hoop maar dat het niet je zuigerveren zijn. dat is een hoop werk, als je het nodige materiaal er niet voor hebt moet je naar een garagist gaan.
Wat ik zou gedaan hebben is gewoon het hele uitlaat systeem vers uit de pers kopen  eventueel een larger downpipe.. en op het einde een mooie 2 output demper plaatsen.
Doe alles op het gemak, beetje per beetje als je krap bij kas zit , niemand heeft een mes op je keel gezet 
|