View Single Post
Old 27-08-2013, 10:50
T3 fan T3 fan is offline
Forum Regular

Quote:
Originally Posted by fcapri
rijd die goed in lage versnelling (1e, 2e) of in hogere versnellingen als je volgas gaat?

ik heb jaren gesukkeld met een zelfde probleem op een 2.0 motor, stotteren en bokken in 1e en 2de. het maakte niet uit of die op 1000 of 5000rpm reed. t was kut. eens in 3de begon die goed te trekken en in 5de ging die vlot over de 200 heen.
als ik met de caravan eraan reed, ging die in 1e en 2e ook fantastisch goed. zolang die maar goe belast werd, geen probleem. is 10keer afgesteld geweest en reed dan goed, dag erna was het weer miserie in 1e en 2e. Bijna alles van de motor is vervangen geweest buiten onderblok, krukas en zuigers. probleem werd nooit gevonden. de auto reed wel beter als de stationair mengsel vijs 12toeren werd uitgedraaid (jaja 12!!!!). normaal is dat tussen 2.5 en 3.5toeren uitdraaien. op 13toeren valt het vijsje eruit). auto knalde uit de uitlaat bij afremmen op motor, maar trok op voor zot.
heb er op 10 000km 1 versnellingsbak, 6koppelingsplaten, 2aandrijfassen en een achteras mee kapot gekregen. ook verschillende carbus geprobeerd zonder succes. met een 3.0V6 carb liep die lekker maar rookte zwart op volgas. na wisselen en afstellen van de 'nieuwe' carb ging alles goed... tot de dag erna weer. motor is er ondertussen uitgehaald, koste mij teveel aan randonderdelen die hij kapot maakte.

ik begin bij u te vermoeden dat er bij de carb toch iets scheelt. al eens geporbeerd een andere te vinden en gewoon ff te swappen? zo kan je die het beste uitsluiten.

nee het is JUIST in de lagere versnellingen 4 en 5(eco) is het het minst erg maar toch enigzinds ook
Als ik stop en weer wil optrekken met de auto nog iets na rollend is er niet mee te vertrekken dan is het van buiten gezien net of ik mijn eerste rijles krijg
In de hoge versnellingen is het VÉÉL minder en in de eco versnelling gaat ie in notime naar 150 en ik durf niet harder omdat ik het blokje wil sparen maar ik denk dat 160 er ook wel in zit,,,hoe hard kan zo'n 1.3 eigenlijk normaal gesproken?
Wat er ook aan scheelt is dat ik rij altijd ongeveer 100/110 en niet harder
en zoals ik al zei daar zit hij zo, maar dan eerst zit ik zo'n 3 minuten konstant in te houden en mijn been op te tillen omat ie dan toch harder gaat rijden en daarna weer een tijdje moet ik het gas diep intrappen om aan de 100 km te blijven (dit op een vlakke weg zonder (tegen)wind)
Ik verwacht dat dit hier ook mee te maken heeft en zo niet is dat voor latere zorg,,,ik wou het alleen wel ff melden
Ik was er wel bang voor maar ik heb (nog) geen andere onderdelen kapot door dit euvel
Een andere carb heb ik nog niet geprobeert omdat ik financieel niet zo lekker zit en kan gewoon geen 100 euro missen om er achter te komen dat dat ook niet het probleem is,,,Moet er een ander komen dan moet dat maar, maar niet zo maar ff proberen
Reply With Quote