18-08-2013, 20:05
|
Forum Newbee
|
|
|
|
Golf 3 houdt in boven ong. 3000 toeren
Goedenavond allemaal,
Ik heb een Golf 3 benzine 1.8, motorcode ADZ. Sinds 2 dagen heb ik ineens het probleem dat hij zwaar inhoud boven ongeveer 3000 toeren. Hij is echt niet vooruit te branden, kan alleen rustig rijden, snelweg begin ik niet aan. Gisteravond stond ik even te klooien toen ie geparkeerd stond en toen was het probleem ineens heel even weg. Vandaag de hele dag was het probleem er weer.
Ik heb oktober vorig jaar grote beurt gedaan en onder andere de bougies, rotor, onstekingshuis, brandstoffilter en luchtfilter vervangen. Hij start en loopt verder ook als een zonnetje. Na die grote beurt heb ik wel af en toe dat hij maar ong. 800 toeren stationair draaide (randje van uitvallen). Motor uit en weer aan verhielp dit 9 van de 10 keer meteen. Soms had ik hier een week bijna elke dag last van en dan weer 1 of 2 maanden helemaal niet. Vreemd..
Ik heb er niet bijster veel verstand van (misschien iets meer dan basiskennis) maar het lijkt wel of het een elektronisch probleem is (ook omdat het probleem gister heel even weg was), verkeerd lucht/brandstof mengsel bij hogere toeren door een kapotte sensor ofzo ? Hij lijkt wel te verzuipen, ruik een behoorlijk benzinelucht als ik flink gas geef.
Kunnen jullie me in de juiste richting wijzen ? Eerste stap is zeker laten uitlezen ? Alle hulp en info wordt gewaardeerd 
|