View Single Post
Old 08-08-2013, 22:08
g-loudertje's Avatar
g-loudertje g-loudertje is offline
Postwhore

Vandaag was het eindelijk zo ver. De afspraak om de gti te chippen bij de grootmeesters van JD.

Vanmorgen rond een uur of half 12 vertrokken vanuit Sommelsdijk. De reis heeft toch een goede 2 uur mogen duren naar Lochem. Daar iets over half 2 aangekomen te zijn werden mijn broer en ik netjes door Mark ontvangen. Er werd ons een kopje koffie aangeboden. In de tussentijd van ons bakkie reed Mark een test rondje met de gti of alles naar behoren werkte.

Bij terugkomst vertelde hij me dat de gti al getuned was. Dit was echter op een niet professionele manier gedaan. Hij adviseerde mij om de dsg ook gelijk mee te pakken ivm het hoge koppel wat die al had. Dit is ook gebeurd.

Vervolgens ging de auto de brug op om de catmod uit te voeren. Zal niet prettig geweest zijn aangezien ik al 2 uur had gereden.
Nadat de gemodificeerde downpijp weer gemonteerd werd kwam de eerste run. 245 pk en 380 nm.

Na wat aanpassingen kwam die op 266 pk en 400 nm. Door de zaken goed te analyseren kwam Mark er achter dat de waste gate niet strak genoeg staat dus een kleine lek heeft. Dit kon helaas niet gelijk verholpen worden ivm de warmte van het spruitstuk en de manier waarop de turbo gemonteerd zit.

De laatste run is uitgevoerd met een aantal liters ethanol bijgemengd in de brandstof. Nu kwam deze uit op 273,8 pk en 412,6! Dit gaan er nog meer worden zodra de waste gate is afgesteld.

Al met al een hele leuke ervaring om bij de tuners van JD Engineering mee te kijken en wat het resultaat is geworden! Thnx Mark en Martijn

Groetjes Yann