View Single Post
  #265  
Old 30-07-2013, 13:52
Wouter42's Avatar
Wouter42 Wouter42 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 1,505
Default

Quote:
Originally Posted by SelimGTI
Probeer eens een kabeltje erheen te trekken en dan te starten wanneer die koud is, het is het proberen waard!

Hoe bedoel je dit precies?

Vandaag de auto bij de garage laten nakijken, had ik nog van hem tegoed. Hij is deze dingen tegengekomen:
- Koppeling zit hoog,
- Schakelt slecht,
- LV spiegelglas APK afkeur,
- Ruitenwissers voorzijde motor, schakelaar of relais niet goed,
- Achterruitenwisser werkt niet (draadbreuk?),
- Rechter kentekenverlichting doet het slecht,
- Klepdekselpakking lekt,

- Accu zit iets los,
- Stabilisatorstang zit iets uit het midden, waardoor bij uiterst sturen de linker voorband er tegenaan komt,
- Band RA matig,
- Bakolie lekkage (eerst motorolie lekkage verhelpen),
- LV Stuurkogel hoes,
- RA teveel lager speling,
- Motorsteun versnellingsbak defect. (!)

Weer een heel lijstje dus. De eerste zeven punten waren mij bekend, de zeven daarop volgende nieuw..

Klepdekselpakking is niet meer origineel te leveren, niet bij VW dealers, niet bij PON en niet bij Classis Parts, dus bestond er geen andere optie dan imitatie spul aan te schaffen.



Eerst het blokje even laten afkoelen voor ik aan de slag ga. Verder heb ik al een gloednieuwe motorsteun besteld. De steun die er nu in zit ligt er helemaal uit, wat een verklaring van het slechte schakelen zou kunnen zijn. Ik vervang eerst mijn motorsteun, en ga daarna kijken naar het schakelmechanisme.

Pakketje voor de 16v was helaas nog niet binnen. Hopelijk morgen ochtend wel!
__________________
Daily: Jaguar XF 2.2D Sportbrake '15
Project: VW Golf 1.8t GTI '99