
25-07-2013, 22:54
|
 |
Postwhore
|
|
Join Date: Nov 2010
Posts: 1,099
|
|
hmmm
das een veer.
stel: u wiel draait 1 toer, de kabel draait 1 toer, de teller draait 1 toer en de km teller loopt gelijk.
we hebben nu een oude kabel die iets rek heeft.
dan draait wiel 1 toer, kabel doet niks want rekt beete, teller doet niks
volgende toer van wiel, kabel draait ook 1 toer, teller ook 1 toer.
na 1000toeren van het wiel, deed de kabel er 999 en de teller 999.
stopt het wiel, dan draait de kabel ff door tot zijn rek weer weg is.
het is dus onmogelijk dat je wiel 1000toeren doet, en de kabel er 900 want dan breekt die zo door ...
door ouderdom kan je teller wat meer schommelen, of een vertraging oplopen (en dan nog is dat amper merkbaar). het schommelen wel omdat de kabel droog loopt en soms blijft hangen en dan ineens weer doorschiet.
maar zowieso heeft de kabel altijd evenveel toeren gelopen als dat die moest doen om het wiel te volgen. zoniet tors je die binnen no time over
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD
Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93
http://www.fordcapri.be
|