
24-07-2013, 16:35
|
 |
Forum junkie
|
|
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,989
|
|
Quote:
Originally Posted by sciroccoGTII
Hoe is je co trouwens? Die zal ook wel heel erg laag zijn als die zoveel olie verbruikt. Was het met de andere kop wel goed toen? Die ene zuigerveer zal het vast niet aan liggen. Je had ook andere zuigers erin zitten toch? Goed nagemeten qua boring evenals de cilinderboring? Oliedruk ook goed? Eerst zoveel mogelijk uitsluiten.
|
Co is goed ( 2weken terug naar de keuring geweest , kdacht dat de co 0.9 was waar maximaal 4.0 is toegelaten ) ppm (verbranden deeldjes ) waren ook goed .
de co schroef staat volledig dichtgedraaid .
ik had het gedacht dat de motor vroeger geen verbruik had ( met die andere cilinderkop ) , de zuigers die in de blok zitten zijn de originele maar dan afgedraaid bovenaan ( dus boring is goed )
oliedruk is ook goed ( koud stationair 5bar , warm stationair 3.5 bar , durft wel te zakken naar 3bar )
ik zal dan eens een compressietest en lektest doen om toch maar zeker te zijn dat het m'n onderblok niet is ( want daar kijk ik serieus tegen op )
Edit : compressie gedaan
Cilinder 1 : 14bar
Cilinder 2 : 14bar
Cilinder 3 : 14.5 bar
Cilinder 4 : 14.2bar
|